Wat doet DID?

Stichting DID heeft de drogisterijbranche veel te bieden:
één loket voor verzuimoplossingen en duurzame inzetbaarheid

PRAKTISCHE EN FINANCIELE HULP… JUIST NU!

Zoals zoveel sectoren in de detailhandel heeft ook de drogisterijbranche de laatste jaren met flinke veranderingen te maken. Veel zelfstandige drogisterijen hebben wegens financiële omstandigheden hun deuren moeten sluiten. De winkels die wel het hoofd boven water hebben kunnen houden, hebben vaak fors moeten bezuinigen op personeel, wat de werkdruk niet ten goede komt.

Deze ontwikkelingen zorgen ervoor dat nú het moment is om ondernemingen en hun medewerkers een steuntje in de rug te bieden. Stichting DID biedt ondersteuning op zowel financieel gebied als op het vlak van loopbaanbegeleiding. Alles met het doel om duurzame inzetbaarheid binnen de zelfstandige drogisterijbranche te bevorderen.

VERZUIMOPLOSSINGEN OF LOONAANVULLINGEN

Zo kan stichting DID de kosten van verzuimoplossingen of loonaanvullingen bij WAO/WIA op zich nemen, maar ook oudere medewerkers financieel de mogelijkheid bieden om rustig af te bouwen richting hun pensioen. Medewerkers kunnen via het loopbaanpleindrogisterijen.nl werken aan hun persoonlijke ontwikkeling en medewerkers die door winkelsluiting of reorganisatie hun baan verliezen, kunnen we helpen met een Werk naar Werk Begeleidingstraject. Ondernemers en medewerkers die te maken krijgen met overvallen, geweld of intimidatie bieden we slachtofferhulp – 24 uur per dag.

Kortom: stichting DID heeft de drogisterijbranche veel te bieden. Redenen genoeg om even verder te kijken naar alle mogelijkheden!

• Loopbaanbegeleiding
  • Financiële ondersteuning bij verzuim en re-integratie
  • Minder werken 2 jaar voor AOW
  • Begeleiding naar nieuw werk
  • Slachtofferhulp
  • Ondersteuning door DID-adviseur
  • Vergoeding tijdelijke vervanging t.b.v. continuïteit bedrijfsvoering

VERGROOT JE INZETBAARHEID

Als je doet wat je écht leuk vindt, dan hoef je nooit meer te werken! Zit jij nog op je plek in je werk? Met andere woorden, kun jij met plezier en op een gezonde manier tot aan je pensioen je werk blijven doen? Of is het misschien tijd om in actie te komen? Vul de vragen op de stoplichtkaart eens in.

HULP BIJ INTERNE FRAUDE

Als ondernemer heb je te maken met allerhande situaties. Zo kan het voorkomen dat u te maken krijgt met een situatie als interne fraude. Er zijn verschillende bureaus die zich bezighouden met fraudebestrijding, zoals bijv. Hoffmann, VMB Recherche, etc.

INTERVIEW NICOLE HOETJES

Op 4 mei heeft de voorzitter van DID, mevrouw Nicole Hoetjes, uitleg gegeven over een aantal activiteiten die DID in 2017 zal ontplooien op het gebied van Duurzame Inzetbaarheid binnen de zelfstandige drogisterijbranche in een interview voor Who-Cares.nl. Deze activiteiten worden mede mogelijk gemaakt door het Europees Sociaal Fonds.

RUIM 40% AAN ‘T WERK!

Om na bedrijfssluiting de medewerkers uit de drogisterijbranche zo snel maar ook zo goed mogelijk weer aan het werk te helpen, stelt DID al geruime tijd een werk naar werk-begeleidingstraject beschikbaar.